4 Ağustos 2012 Cumartesi

AGATHA CHRİSTİE OKUMALARI [Ağustos 2012]

Gece Kütüphanesi'nde okunacak Christie'ler bitmez, artık biliyorsunuz. Eksikleri tamamlanmış yeni baskılar, Türkçe'de henüz yayınlanmaya başlayan Mary Westmacott mahlaslı duygusal romanları veya çok severek tekrar tekrar okumaktan bıkmadığım kitaplarıyla daima Agatha Teyze'ciğimle birlikte olmaya hazırım.

Hal böyleyken Sevgili Deniz'le Ağustos ayında yine Agatha Christie okumaya karar verdik.

Kitaplıkta sırasını bekleyenler şöyleydi:


Bu kitapların içinde Esrarengiz Sanık'ın en sevdiğim Christie romanı olduğunu da söyleyeyim. İnsan ruhuna bu denli nüfuz edebilen bir başka kitap okuduğumu hatırlamıyorum. Yeni baskısını, artık neredeyse ezberlemiş olduğum güzel cümlelerinin yeni kuruluşlarından dolayı sevmeyeceğimi biliyorum ama nerelerini kırpmışlar görmem de gerekiyor. :)

Diğerleri içinde Bayan McGinty'nin Ölümü ve Sessiz Tanık gibi kitaplar daha önceki okumalarda herhangi bir etki bırakmamıştı üzerimde. Yeniden okumaları bu sebeple de seviyorum: sürpriz bir şekilde beğendiğim bir tarafları çıkabiliyor. Christie listemdeki vasat ve berbat sınıflandırmaların zaman zaman değişmesi de hoşuma gidiyor bu açıdan.

Ağustos, İstanbul'un nemli sıcağı nedeniyle hiç sevmediğim bir ayken Christie'yle serin ve yağmurlu Londra'da yahut İngiliz kırsallarında dolaşarak daha çabuk geçececeğini umuyorum.

Bu arada Agatha Christie Okumaları'mıza katılmak isteyenlere de kapımız açık. Okumak istediğiniz Christie'leri seçerek dahil olabilirsiniz. Keyifli okumalar.

***

Önceki okumalarımıza göz atmak için: 



28 yorum :

  1. hiç agatha okumadım. okumak istiyorum aslında. hele ki dün kitpçıda bir iki raf boyunca sıralanan agatha kitaplarını görünce bir yazarın bütün kitaplarını okumak nasıl olur diye düşündüm:) elimde 16.50 treni var sizce güzel bir başlangıç olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 16,50 treni güzel bir kitap. İlk okumalar için On Küçük Zenci, Beş Küçük Domuz ve Briç Masasında Cinayeti de tavsiye edebilirim.

      Sil
  2. On Küçük Zenci yi çok duydum aklımda evet. diğerlerini de almak istiyorum hele bir kitabını okuyayım bakalım ben de agatha hayranlarından olacak mıyım:) teşekkürler öneriler için

    YanıtlaSil
  3. Agatha'dan 1o Küçük Zenci'yi okumuştum yıllar önce. Şimdi de Esrarengiz Sanık'la devam edesim geldi, bu yazıdan sonra. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi edersiniz :) Harikulade bir kitap kendisi.

      Sil
  4. yine yeni yeniden bir A.C. okuması şahane olacak... Yazın okumanın da keyfi ayrı senin varlığın ile çok daha anlamlı ve güzel nice okumalara birlikte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım çok güzel olacağından eminim ;)

      Sil
  5. listedekilerin çoğunu okumuştum geçen seneki Agatha furyamızda oley oley oleyy:))
    içlerinden en sevdiğim Evans'a Neden Sormadılar (Eski çeviride Ceset dedi Ki)
    Bobby ve Frankie'ye bayılıyorum doğrusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceset Dedi Ki ne çarpıcı, ne güzel bir isimdi Judy'cim. Ben de seviyorum o kitabı.

      Yine beraber okuruz umarım, bizde Christie haftaları, ayları bitmiyor, biliyorsun :))

      Sil
  6. Bu okumalara ben de katılıyorum.
    O yüzden heyecanlı ve mutluyum *.*
    Ayrıca dahil ettiğiniz için de çok memnun oldum, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize katılmanıza çok memnun olduk. :) Hangi Christie'leri okumayı planlıyorsunuz?

      Sil
  7. Şu an elimde 4 eski baskı var kuzenimden kalma.
    Onları okumak niyetindeyim.
    -Ölüm Çığlığı
    -Fare Kapanı
    -Pembe Evdeki Ölü
    -Cinayetler Oteli.
    Belki Fare Kapanı'nı daha sonraya bırakabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölüm Çığlığı güzel denk gelmiş Marple'ın ilk kitabı. Fare Kapanı da muhteşemdir.

      Sil
  8. lisedeyken ne çok okurdum a.cristie yi.
    okumayu sevemeyen birilerini görsem ellerine tutuşturuveririm bi agatha kitabını. ebnimkiler böyle ciltli değil yanlız, görseldekiler harika duruyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkürler. Christie ve yaz konusunda benziyormuşuz :) ne güzel.

      Sil
  9. Bekleyen kitaplarımdan sıra gelirse okuyacağım bende bir Christie :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elinizde varsa hiç durmayın başlayın derim, zaten bırakamayacaksınız.

      Sil
  10. yaz tatilime çıkıyorum bu cumartesi.. geçen sene sıcaklarda mismarple dvdleri ile serinlemiştim.. bu sene eşzamanlı okuma fikri pek çekici geldi.. bir agatha sever olarak..esrarengiz sanık ve sessiz tanık yanımdalar tatilde.. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 kitabımız ortak o halde. Böyle kısa bir etkinlik yazısı paylaşıp, okuduktan sonra kitap yorumlarınızı yayınlarsanız ayımız daha güzel olur. Katılımınız için teşekkürler.

      Sil
  11. Ben de bir agatha christie fanıyım ben de katılıp yorumlarımı belirtmek istedim su an elimde porsuk ağacı cinayeti , ölüm oyunu,cinayetler kulübü var iki kitap daha seçmem lazım öneriniz var mı?:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette. Doğu Ekpresinde Cinayet ve Fare Kapanı gibi meşhur eserlerini okuyabilirsiniz. Rumuzunuzu belirtseydiniz daha da memnun olurduk.

      Sil
  12. google hesabımın şifresini unuttum adım yeliz bu arada tavsiyenize teşekkür ederim. ancak ben doğu ekspresinde cinayeti okumuştum. arkadaşınız denizin seçtiği kitapları da gördüm okuma için size mail yolu ile ulaşabilir miyim. yazarsanız sevinirim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeliz Hanım aklıma ilk gelenlerden biri Ölüm Diken Üzerinde. O da çok güzel bir kitaptır. Diğer Agatha Christie kitapları için http://bibliofk.blogspot.com/search/label/agatha%20christie linkine bakabilirsiniz.

      Sil
  13. Teşekkürler ben aslında daha küçük bir christie hayranıyım seçtiğim kitaplarsa:
    -porsuk ağacı cinayeti
    -ölüm oyunu
    -nilde ölüm
    -briç masasında cinayet
    İnşallah bir dahaki sefere ortak kitaplarımız olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İleride yapacağımız okumalarda da katkılarınızdan memnuniyet duyarız. Seçtiğiniz kitaplar da çok güzel bu arada.

      Sil
  14. oh ne güzel yalnız değiliz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deniz'cim :) Christie'severleri tanımış oluyoruz böylece.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.