26 Ağustos 2017 Cumartesi

MÜREKKEP İÇİCİLER (7 Kitap) Éric Sanvoisin

Yayın Evi: Binbir Çiçek Yayınları
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 45 (x7)

İlkokulda iken notlarımızı ve ödevlerimizi düz yazıyla yazardık ama ayrıca parmaklarımızda mürekkep lekeleriyle dolmakalem kullanmayı öğrendiğimiz güzel yazı derslerimiz olurdu.  Sonrasında da yazmayı ve görsel sanatları seven herkes gibi dolmakalem ve mürekkeplere, yazı malzemelerine daima ilgim oldu. Konuyla en yakın olduğum; hat çalıştığım dönemde ise dolmakalem mürekkeplerine göre daha sıvı ve yapısı farklı olan is mürekkebi, İran mürekkepleri gibi mürekkepler edinip kullanmıştım.

Ardından üç-dört sene kadar sadece Pilot Juice 0.38 gibi jel kalemlerle yazdıktan sonra birkaç sene evvel kartuşlu dolmakalemlerle biraz ilgilendim ama başlangıç seviyesi kalemlerimden Platinum Preppy sık sık ve çabuk tıkanıp yazmayı imkansız hale getirdiği için birkaç yıkamadan sonra vazgeçmiştim. Kısaca ne yakın ne uzak durduğum bir mevzuydu bu.

Bir süredir detaylarıyla ilgili geniş bilgim olmasa da kalemlere bakıyor, mürekkep renklerini inceleyip doldurma tekniklerini izliyordum fakat alıp kullanmaya tekrar sıra gelmemişti. Geçen sene ne oldu bilmiyorum, muhakkak güzel bir dolmakalem ve pembeden bordoya, mürdümden mora kadar uzanan yelpazede kalbimi fetheden o güzelim mürekkeplerden edinmem gerektiğine karar verdim. Bir dolmakalem mi dedim? Maalesef bir kere kapıldıktan sonra öyle iyi bir taneyle durulabilecek bir mevzu değil bu. Tabii, devamı geldi.

Şu an halen dolmakalem ve mürekkep koleksiyonu konusunda ipin ucunu kaçırdığımı düşünmüyorum ama bunun için hayli çaba sarfetmem gerekiyor. Evdeki iki kalemimin (ilkokuldan bir arkadaşımın hediyesi Shaeffer USA M ve kesik uçlu Online Best Writer) yanına beş tane eklendi. 3 renk de mürekkebim var şişe olarak. Fakat ilgim öyle bir seviyede ki sadece dolmakalem-mürekkep üzerine bir blog açsam mı diye düşünüyorum zaman zaman. Veya Gece Kütüphanesi'nde bu konuda da sevdiğim, öğrendiğim şeyleri yazsam mı? Öyle güzel yazı blogları var ki çok emek verilmiş, onların yanında birşeyler söylemek ayıp olur gibi geliyor. :)






















Bu uzun giriş, bu kitapları nasıl bulduğumu anlatmak içindi. Dolmakalem-mürekkep konusunda şahane incelemeleri ve fotoğraflarıyla hevesimi artıran Mürekkep Faresi'nin bloguna baştan sona bakarken ilk yazının Mürekkep İçiciler serisine ait olduğunu gördüm.

7 kitaplık serinin baş karakteri Odilon, kitaplardan pek hoşlanmasa da babasının kitapçı dükkanında çalışırken bir müşterinin garip bir şey yaptığını görüyor. Adam bir pipetle kitaplardan birinin içindeki tüm mürekkebi içip bitiriyor. Onun kim olduğunu ve ne yaptığını merak eden çocuk, Mürekkep İçici'yi takip ediyor ve bu merak başına gelecek şeylerin başlangıcı oluyor..

Mürekkep İçiciler, çok güzel illustrasyonlara sahip bir çocuk kitabı serisi ama hikayenin biraz ürpertici tarafları olduğu için küçüklere okumadan önce iyice bir gözden geçirilmeli diye düşünüyorum. Büyümüş olmanın çocuk kitaplarından keyif almaya engel teşkil etmediğini düşünen mürekkepseverler için ise, hoş bir şekilde okuyup çok sevilebilir.

10 yorum :

  1. Harika, dolma kalem ve mürekkeplere sevgim amatör düzeyde diyebilirim ama mutlaka elimin altında olmalılar, bu seriyi çok seveceğime eminim, paylaştığın için teşekkürler Biblio'cum :)

    YanıtlaSil
  2. Bu seriyi bilmiyordum. Yeğenime alayım da ben de okurum:)
    Dediğiniz blogu da açın bence, herkesin fikri ayrıdır sonuçta.

    YanıtlaSil
  3. Hafif karanlık atmosferi olan çocuk kitaplarına bayılıyorum, seri çok ilgimi çekti. Denk gelirsem mutlaka edineceğim, sevgiler. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu minvalde, okumadıysanız Montegue amcanın hikayelerini de seversiniz o halde. Keyifli okumalar. ☺️

      Sil
  4. ben bu tarz kitapları cok seviyorum. listeme ekliyorum, ilk fırsatta alıcam. Montegue amcanın hikayelerini araştırıcam. Goodreads 'i kullanıyor musun.?
    Herkesin pişirdiği omlet bile farklı oluyor. Bence sen de yazmalısın. Diğer blog isimlerini de paylaşırsan ne güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goodreads'ta bibliograf olarak bulabilirsin.

      Mürekkep, kalem v.b. ile ilgili genellikle herhangi bir ürün arattığımda incelemelerden bloglara ulaşıyorum ama genel olarak takip ettiğim Historian ve Mürekkep Faresi, Erguvan Kalem.

      Sil
  5. Biblio'cum noolur o blogu aç, ya da burada yaz :D Şimdi tekrar okuyayım dedim bu yazıyı da, en önemli ayrıntıyı kaçırmışım hemen yazayım dedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Güngör’cüm, sanırım burada yazmak daha iyi olur, çok teşekkür ederim bu tatlı yorumun için 💌

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.