20 Eylül 2017 Çarşamba

BİZ HEP ŞATODA YAŞADIK Shirley Jackson

Yayın Evi: Siren Yayınları
Basım Yılı: 2017
Sayfa Sayısı: 181

Shirley Jackson'un Biz Hep Şatoda Yaşadık romanını sevgili Eren'in 'tam senlik bir kitap' demesiyle alıp hemen okumuştum ama Gece Kütüphanesi'ne bir türlü ekleyemedim.

Blackwood kasabasından biraz uzakta, ıssız bir kır köşkünde yaşlı, kötürüm amcalarıyla beraber yaşayan iki kız kardeş, Mary Catherine ve Constance'ın tuhaf, izole, tekdüze hayatları kuzenlerinin onları ziyarete gelip başlarında kalması ve işlerine karışmasıyla altüst olur. Kasabalıların geçmişte yaşanmış korkunç bir olay yüzünden uzak durdukları aileye olan öfkelerinin yeniden parlamasıyla herşey değişecektir.. 

Yazarın bu gizemli ve hafif gotik kitabını hayli beğendim. Hem merakla karışık bir ürperti veren, hem de insanın içe dokunan bir havası var. Shirley Jackson'ın diğer kitabı Tepedeki Ev'in maalesef şu an basımı bulunmuyor ama o kitapla birlikte diğer yazdıklarını da okumak isterdim. Eren'e tavsiyesi için tekrar teşekkür ediyorum.

4 yorum :

  1. Biblio'cum çok sevindim beğenmene, benim de favorilerimden oldu, beni de andığın için ayrıca teşekkür ederim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Eren’cim, Tepedeki Ev’in Kasım’da yeni baskısının ardından yazarın Piyango ve Diğer Öyküler adında yeni kitabı da 2018’de Siren Yayınları tarafından basılacakmış. Merakla bekliyorum :)

      Sil
  2. Çok severek okuduğum bir kitaptı, gotik edebiyat seven biri olarak hayran kaldım diyebilirim. Son zamanlarda klasikleşmiş gotiklerde aradığımı bulamıyordum, günümüz okuyucusunun merak algısına pek hitap etmiyorlar. Biz Hep Şatoda Yaşadık ile çağdaş gotikleri daha çok beğendiğimi anladım. Yazarın diğer kitaplarının çevrilmesini merakla bekliyordum, haber için çok teşekkürler! =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de heyecanla bekliyorum 📚

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.