26 Mart 2017 Pazar

AŞK TÜM ZAMANLARIN İÇİNDEN GEÇER (Yakut Kırmızı, Safir Mavi, Zümrüt Yeşil) Kerstin Gier


Yayın Evi: Pegasus Yayınları
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 349

Londra'da sıradan bir lise öğrencisi olan Gwendolyn, annesi ve kardeşleriyle beraber anneannesinin evinde yaşamaktadır. Evde ayrıca teyzesi ve belli bir günde doğduğu için 'zaman yolculuğu geni' taşıdığına inanılarak yetiştirilen kuzeni Charlotte da vardır. Gwendolyn'in hiç beklemediği bir anda geçmişe gidip gelmesiyle aslında beklenen kişinin o olduğu anlaşılır ve genç kızın hayatı baştan aşağı değişir, altüst olur..

Üç kitaptan oluşan Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisi orijinal kapaklarıyla ciltli olarak basılmış ve cazibesine karşı koymak gerçekten zor. Hoş bir hikaye olduğunu duymuştum, okuyayım ve sonra da şahane görünümleriyle kütüphanemde dursunlar istedim.

Tahmin ettiğimden daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. Genç yetişkin tabir edilen türe uygun şekilde, başrolde ilkgençlik çağında bir kız ve oğlan var ama belli bir kalite seviyesini koruyor. Yazarın Gwendolyn'in içine yuvarlandığı yeni dünyaya alışma sürecindeki çabalarını ve ailesiyle ilişkilerini anlatışı kitaba derinlik katmış diye düşünüyorum.

Hoşça vakit geçirmek, kafa dağıtmak için okunabilir, zevkli bir kitap. Bir çırpıda bitirdikten sonra filmini izledim, o da gayet hoştu.



5 yorum :

  1. Merhaba,

    Ben de bir süre önce bitirdim seriyi. Nedense ben hep Charlotte'u düşündüm okurken. Diğerlerinin baş belası olarak gördüğü bu geni aslında Charlotte istiyordu ve kendi elinde olmayan sebepler yüzünden bunca zamandır taşıyıcının kendisi olduğunu sanarak yetiştirilmişti. Birden bütün bunları ve hoşlandığı çocuğu aynı kişiye kaptırmak çok zor olmalı. Yani gerçek hayatta ben kolay kolay kaldıramazdım herhalde... Bence yazar kitabın sonunda bunları telafi etmek için Charlotte'a biraz torpil geçebilirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet doğru, Charlotte için ağırlıklı olarak kıskanç bir portre çiziliyor. Yazar, Gideon'un hemen hemen tüm garip davranışlarına mazeretler bulduğu gibi, aynı şeyi kuzen için de yapabilirdi. İyi-kötü dengesini sert bir şekilde kurmayı tercih etmiş.

      Sil
    2. Evet, genç yetişkin tarzı gereği sanırım sınırlar fazla belirgin :)

      Sil
  2. Bu seriyi gördüğümden beri yorumunu merakla bekliyordum Biblio'cum, keyifli bir hikayeye benziyor, hepsini filme de aktarmışlar, ne güzel, paylaştığın için teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür için okunabilir, hoş kitaplar, hemen hemen herkesin söylediği gibi. Okuyup da beğenmeyenini görmedim, gerçekten keyifle akıp gidiyor. Teşekkür ederim Eren'cim :)

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.