27 Ekim 2015 Salı

ARMAĞAN ZAMANLAR Zoran Živković

Yayın Evi: İstiklal Kitabevi
Basım Yılı: 2006
Sayfa Sayısı: 117

Başka Zaman Kütüphaneleri, beni büyüleyen bir kitaptı, bu sebeple Zoran Živković'in Türkçe'deki diğer kitaplarını da okumak istedim.

Herşeyden vazgeçmiş, umutsuz üç kişi; idam mahkumu bir astronom, antik dilbilimci bir kadın ve yaşlı bir saatçi, onları ziyaret eden, geçmişlerinden dönüm noktası niteliğinde önemli bir anı seçerek, o ana gitmelerini sağlayacak esrarengiz bir ziyaretçi..

Armağan Zamanlar, yazarın kurgusundaki lezzetin derinlemesine hissedildiği, merak uyandıran, iyi bir roman, postmodern hikayeler bütünü.
Hayatınız boyunca yaşadığınız herhangi bir olay geçmişe dönüp bazı şeyleri değiştirme isteği duymanıza neden olmadı mı? Kötü sonuçlar doğuran beklenmedik bir sebebi ortadan kaldırmak istemediniz mi? Sizin ya da özellikle bir yakınınızın, çok değer verdiğiniz birinin başına gelen felaketin sonuçlarını yok etmek? Böyle bir isteği hiç olmamış biri var mıdır acaba? [sf 79]

'Kendi geleceğinle ilgili emin olduğun tek şeyi söyle bana.'
Kadına şüpheli gözlerle bakarak bir an düşündü. 'Eğer düşündüğün buysa birgün öleceğim.'
'Evet. Ama bunun ne zaman gerçekleşeceğini bilmiyorsun.Yarın da olabilir ya da yıllar sonra da, öyle değil mi? Öğrendiğin taktirde dayanılmaz bir yük haline dönüşecek olan şey, kendi ölümlülüğünün farkındalığını bastırmana olanak sağlayan işte bu bilgiye sahip olmamandır. Ne zaman öleceğini bilmemek -hayata dair en iyi korunan kale.' [ sf 109]

2 yorum :

  1. Süper bir konu, çok merak ettim, yazarın diğer kitabından da övgüyle bahsettiğini hatırlıyorum zaten, sevgiler Biblio'cum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak paydada buluştuğumuz kitaplardan biri olur sanıyorum; Başka Zaman Kütüphaneleri. Böyle hemen yorumunu görmek ne kadar güzel, teşekkürler Eren'cim <3

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.