20 Temmuz 2015 Pazartesi

FURUĞ'UN ÖYKÜSÜ Celâl Hosrovşahi

Yayın Evi: Can Yayınları
Basım Yılı: 1992
Sayfa Sayısı: 88


Hikayeden iki sayfa okudum. İşaret parmağımı kitabın arasına koyarak kapattım. Durdum. Devamını okumama engel olan o tuhaf, ağrımsı heyecanın geçmesini bekledim. Kelimeler mideme saplanmıştı sanki. Furuğ'un Öyküsü son derece güzeldi..

Bu incecik kitaptaki diğer hikayelere hiç değinmeyeceğim, gayet silik bir şekilde hatırımda kalmışlar ama..

Furug'un hikayesinde seyr eden biri edebiyata âşık olur, bu kadar net. Celâl Hosrovşahi'nin dilinden dökülen şiiri okurken, Cafe Nadiri'nin aynalarında sadece anlatılan hikayeyi seyretmiyor olmanın lezzeti ise tarif edilemez sanıyorum.

4 yorum :

  1. Ah nasıl merak ettim Füruğ'un Öyküsü'nü..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentiyi yükselttim galiba ama cidden çok etkilenmiştim. Yazıyı buraya ekledikten sonra alıp bir daha okudum, bazı paragraflara yine hayran oldum.

      Sil
  2. Eserin isminden midir yoksa sizin yazdığınız nottan mıdır bilmiyorum ama gerçekten okumak istedim şu an bu kitabı. :)
    Teşekkürler! İyi okumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için, iyi okumalar.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.