13 Kasım 2014 Perşembe

JAPON EDEBİYÂTI OKUMALARI [15-30 Kasım 2014]



 Japon yazarların kitaplarından okuyup sevmediğim nadirdir. Kasım ayında peşpeşe birkaç Japon romanı okumak istedim, epeydir sıra gelmemiş ve özlemiştim. Birlikte okumaktan büyük mutluluk duyduğum sevgili arkadaşım Deniz'e, 'Japon edebiyâtına biraz vakit ayıralım mı?' deyince, eşlik etmeyi kabul ederek sevindirdi ve bu güzel olacağına inandığım okumamız şekillenmiş oldu.

Japon Edebiyâtı Okumaları'mızda benim kitaplarım:

Bahar Karları (Bereket Denizi Dörtlemesi-1) YUKİO MİŞİMA
Nagazaki ERİC FAYE (Sevgili Eren'in tavsiyesiyle)
Beni Asla Bırakma KAZUO ISHIGURO

15 günlük bu zaman diliminde bizimle beraber Japon romanları okumak isterseniz, 
şu an okuduğunuza benzer bir başlangıç yazısı yayınlayarak, sonrasında yazı ve yorumlarınızı paylaşabilirsiniz, memnun oluruz. 

Okuma Sakinleri


Yazı görseli ve yan sütun görseli için ulaşabileceğiniz e-posta adresim:

gecekutuphanesi@hotmail.com

Güzel, verimli okumalar diliyorum.

Biblio

♥♥♥

Daha önce yaptığımız okumalara göz atmak için: 


14 yorum :

  1. Ben bugüne kadar Japon yazarlardan hiç kitap okumadım. Sadece Bir Geyşan'nın Anıları diye bir roman okudum. O'nu da bir Amerikalı yazmıştı. Şu sıralar farklı kitaplar okuyorum. Ama bloğunuzu takip edip yorumlarınızı okuyarak ben de Japon edebiyatına bir giriş yapacağım. Sanırım bunun için de okumalarınızı bitirmenizi beklemem gerekiyor. Keyifli okumalar diliyorum sizlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş hanım merhaba. Okumamıza beklemeden katılmak arzu ederseniz, size birkaç Japon romanı önerebilirim, daha önce Gece Kütüphanesi'nde okuyup yazılarını yayınlamıştım, inceleyebilirsiniz.

      Sahilde Kafka-Harumi Murakami, Kiraz Çiçekleri(Kyoto)-Yasunari Kavabata çok güzel kitaplar.

      Linkleri ekliyorum:

      http://bibliofk.blogspot.com.tr/search/label/yasunari%20kavabata

      http://bibliofk.blogspot.com.tr/search/label/haruki%20murakami

      Sil
  2. Sahilde Kafka listemde olan bir kitaptı. Ne yazık ki şu an elimde olan üç kitap var ( okuma gruplarımdan dolayı) ama bloğunuzu takip edeceğim ve mutlaka bir okuma etkinliğinize bende katılacağım. Önerileriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Çok mutlu oldum canım bu yeni okumamıza umarım zamanı verimli kullanıp tüm kitaplarımı hemencecik okuyabilirim
    Nice güzel okumalara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım, ben de çok heyecanlı ve hevesliyim ♥♥♥

      Sil
  4. Kazuo Ishiguro adı Japon olmasına rağmen daha çok İngiliz edebiyatını temsil eden bir yazardır.

    Benim Japon yazar okumalarına naçiz tavsiyelerim Natsuo Kirino'nun "Out" ve Junichiro Tanizaki'nin "Makioka Sisters" kitaplarıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kazuo Ishıguro, okuduğum kadarıyla Japon kültürüne dair özelliklerini kaybetmemiş bir yazar,bu sebeple Japon edebiyatının bir parçası olarak görülmeyi hakediyor. Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Kazuo Ishiguro'nun çoğu eserini (evet The Unconsoled dahil) okumuş biri olarak kesinlikle adı dışında Japon edebiyatı ile uzaktan yakından hiç bir alakası olmadığını güvenle söyleyebilirim. Kendisi 5 yaşında İngiltere'ye yerleşmiş olup, her kaynakta önemli İngiliz edebiyatçıları arasında gösterilmektedir. Kendisi en sevdiğim yazarlar arasında olduğu için uyarmak istedim sadece.

      Tekrar belirtmekte yarar görüyorum, kitapları yazarın ismi dışında Japon kültürüne dair hiç bir özellik barındırmıyor.

      Sil
    3. Sevilen bir yazar konusunda hassas olunabileceğini anlıyorum ancak fikirlerinize katılmıyorum. Tekrar teşekkürler.

      Sil
  5. Bir Japon edebiyatı tutkunu olarak iki kitapta ben yazayım; Kavabata'nın ''Dağın Sesi'' çok güzeldir.. Takashi Matsuoka'nın ''Serçe Bulutu'' da mükemmeldir ama sanırım bu kitabın baskısı bulunmuyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavabata'nın romanlarını zevkle okumuştum, Dağın Sesi'ne de bakacağım. Teşekkürler katkılarınız için.

      Sil
  6. Japon edebiyatı benim de vazgeçilmezim, Bibliocum benim adımı da vermişsin ne kadar naziksin çok teşekkür ederim, bu defa okumanıza eşlik edemeyeceğim ama yazılarınızı merakla bekliyorum, Bahar Karları belki de en sevdiğim kitaptır, yorumlarını çok merak ediyorum, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japon edebiyatı konusunda önerilerini en önemsediğim blog seninki Eren'cim, Bahar Karları'nı da bu sebeple de ayrıca merak ediyorum. İleride tekrar bu türde okuruz belki, beraber olur, ne güzel olur. Sevgiler.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.