27 Ağustos 2014 Çarşamba

TANZİMÂT OKUMALARI 'Nâmık Kemâl' [Eylül 2014]


Sevgili arkadaşım thalassapolis Eylül ayında, tanzimât dönemi yazarlarından Nâmık Kemâl'i okuyacağını söylediğinde katılmak istedim ve  heyecanla kitaplarımı temin ettim. 

Ortak kitaplarımız: Cezmi, İntibah ve Vatan Yahut Silistre

Vatan Yahut Silistre'yi Şule Yayınları'ndan alınca listeme 
Zavallı Çocuk kendiliğinden gelmiş oldu. Gülnihâl'i de merak ettiğim için ekledim.

'Türk yazarları ihmal etmeyelim.' diyerek başladığımız bu okumaların devamı da gelecek inşallah. 

Tanzimât Okumaları 'Nâmık Kemâl' ayımıza katılmak, bu kuvvetli Türk kaleminin yazdıklarını 
bizimle okumak isterseniz, blogunuzda/instagram hesabınızda bir etkinlik yayını yaparak, 
kitap yorumlarınızı paylaşabilirsiniz. Okuma görselleri için e-posta adresim:

gecekütüphanesi@hotmail.com 

Keyifli okumalar diliyorum.

***

Önceki okumalarımıza göz atmak için: 

Agatha Christie Okumaları [Nisan 2014] 
Hermann Hesse Okumaları [Temmuz 2014] 

12 yorum :

  1. İyi okumalar.Ben de sizin gibi düşünüyorum.Türk yazarların da değeri bilinmeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrik ederim. Kendi diline, kültürüne, edebiyatına değer vermeyen millet yokolmaya mahkumdur.

      Sil
  2. Türk yazarlarını ihmal etmesem de Türk klasikleri bana sıkıcın. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen dönem itibariyle sevemediğimiz bir kitabı ilerideki okumalarımızda sevmemiz mümkün. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  3. Aklımdan kronolojik bir okuma düşüncesi geçiyor böylece Yeni Türk Edebiyatının gelişimi de takip edebiliriz sanırım bu okuma da çok güzel olacak sanki sonbahara da hoş bir anlam katacak gibi
    Sevgiler Canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur canım, mesela her mevsim bir ay veya 15 gün ayırıp bir Türk yazarı okuyabiliriz. :) Çocukluk okumalarımızın son kitabını okuyarak merakla Eylül'ü bekliyorum. ♥

      Sil
  4. Tanzimant Okumalari fikri çok guzel olmuş.Gunumuzde yaşitim olan pek çok lise ogrencisi yabanci edebiyat okumayi Turk Edebiyati okumaktan daha ustun tutuyor ve asil okuyup bilgi sahibi olmasi gereken Turk Edebiyatini kucuk goruyor.
    Namik Kemal in İntibahini okudum.Fakat pek begendigimi soyleyemeyecegim.Edebiyatimizdaki ilkler bakimindan onemli bir yazar tabiki.
    Planimda daha okumam gereken kitaplar var.Firsat olursa bende bir Tanzimant romani okur bu guzel etkilige katilmiş olurum.
    Sevgiler Şehbal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bilinçli olman ne kadar güzel. Bize katılmandan da mutluluk duyarız. Daha önce de yazdığım gibi blogunuz olsa da kitap yorumlarınızı oradan okusak ne güzel olurdu. Bir çeşit okuma günlüğü gibi.

      Selam ve sevgiler.

      Sil
  5. Türk Edebiyatı Klasikleri'nin yerini hiçbir şey tutmuyor diye düşünenlerdenim. Vatan Yahut Silistre ve İntibah'ı okudum ama Cezmi'ye sıra gelmedi. Keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Türk Edebiyatı'na değer verenlerin bulunduğunu görmek çok güzel.

      Sil
  6. Güzel bir etkinlik olmuş. İntibah'ı lise döneminde okumuş ve oldukça etkilenmiştim. Umarım siz de seversiniz. Önceden yabancı yazarları daha çok okur, Türkleri hep ikinci plana atardım ama Türk Edebiyatı'na daldıkça ne kadar yanlış yaptığımı anladım. Değerini bilemediğimiz ne çok eserimiz var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi dilinde iyi yazılmış bir eser okumak şahane bir şey, hakikaten. Vatan yahut Silistre & ZavallıÇocuk'u okudum henüz, coşkulu ve akıcıydı. İntibah'ı ve Cezmi'yi de hayli merak ediyorum.

      Tamamlayıcı yorumunuz için teşekkür ederim, Türk Edebiyatı'na değer verildiğini görmek çok güzel.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.