20 Mart 2011 Pazar

İSTİRİDYE ÇOCUĞUN HÜZÜNLÜ ÖLÜMÜ_Tim Burton

Yayın Evi: Altıkırkbeş Yayınları
Basım Yılı: Ekim 2008
Sayfa Sayısı: 125

Şiirleri okuduğumdan beri "tarz" üzerine düşünüyorum. Kendine özgü bir anlatımı olması Tim Burton'un en ciddi avantajlarından biri bana göre.

Öykümsü şiir kitabında hikayeleri anlatılan bir dolu kız ve oğlan çocuğu, hepsi birbirinden enteresan ve dramatik karakterler.

İşin hoş tarafı Tim Burton'un dizelerinde istediği gibi dalga geçebilmesi, tasvir ettikleriyle iğnelemesi. Bunu yaparken ürkütücü, nerdeyse mekanik denilebilecek bir atmosfer oluşturması harikulade bir şey. Hatta bir yerinde ismini verirse onu dava edebilecek birinden dem vuruyor umarsız bir şekilde.

Kafasındaki dişliler başka türlü çalışan bu tuhaf adamın anlattıklarını okurken, kocaman gözlü, dikiş ağızlı hikaye kahramanlarının çizimleri de sağ taraftan o çılgın hayalleri tamamlıyor. Dönüp dolaşıp okunası, tebessümle gözyaşı arasında bir kitap.

6 yorum :

  1. Ben bu kitabı çok merak ettim ya :D

    YanıtlaSil
  2. Haberdar olunduğunda bünyede oluşturduğu heyecana değiyor.

    YanıtlaSil
  3. benimde çok sevdiğim ,her elime aldığımda zevkle baştan sonra okuyup çizimlerine baktığım beni mutlu eden bir kitap ... tim burtona hayran olmamak imkansız gibi..

    YanıtlaSil
  4. öyle hakikaten. aynı fikirde olmamıza sevindim :)

    YanıtlaSil
  5. en çok bakan kız ı sevmiştim ben.cidden insana mutluluk veren bi kitap:))

    YanıtlaSil
  6. Yorumunuzla yazıya dönüp bakınca okuyasım geldi tekrar. Çok güzel.

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.