23 Ağustos 2010 Pazartesi

ALİCE HARİKALAR DİYÂRINDA [2010]


Kurduğu harikalar diyârının nefâsetine rağmen, Tim Burton başkalarının masallarına müdahale etmek yerine, Corpse Bride ve Nightmare Before Christmas gibi kendi harikulâde masallarını anlatmaya devam etse çok daha yerinde olur diye düşünüyorum. Muhakkak böyle bir film yapması, Alice'in hikayesini kendine göre anlatması lâzımsa, Johnny Depp ve Helena Bonham Carter'ın oynadığı, Lewis Carroll'un birbirinden enteresan karakterlerinin etrafta dolaştığı bu filmin hali hazırda olandan çok daha iyi bir senaryosu ve arkası dolu karakterleri, daha özenli diyalogları olması gerekirdi.

Filmin hem çok hoşuma giden, hem de hiç anlam veremediğim tarafları var. Çılgın Şapkacı'nın (Johnny Depp) çay partisinde Alice'e elleriyle elbise kesip biçerken bir diğer Tim Burton klasiği olan Edward Makaseller'i anımsatması, o tatlı, pis sırıtışıyla belirip kaybolan tombul Cheshire kedisi ve güllerden tırtıla, kraliçelerden Tumbadik ve Tumbadız'a varıncaya kadar tüm animasyon çizimleri, hatta bitiş jeneriğindeki rengarenk mantarlar çok hoştu ama (..)





  

4 yorum :

  1. Corpse Bride çok güzeldi mesela. Ama Alice olmamış ya. Müthiş bir film diyemiyorum ama öyle bir reklam yaptılar ki, 1 milyar doları geçti gişesi...

    YanıtlaSil
  2. Aynen katılıyorum yazıda da bahsettiğim gibi kendine ait masalları çok daha güzel anlatıyor. Film çok fena değil ama Alice de değil işin kötüsü.

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle yazı için elerine sağlık demek istiyorum ve devam olayı harika olmuş.
    Sonra film için söyleyebileceğim tek şey, "iyi vakit geçirdim"

    Anne Hathaway ve Alice'yi canlandıran aktrist pek başarılıydı diyemem.
    Ama totalde film güzeldi.

    YanıtlaSil
  4. Derme çatma butonumu beğenmene sevindim, uygun mudur diye sorucaktım ben de :)

    Filme gelince Anne Hathaway'ın melul tavırları sinir bozucuydu, onu hiç sevmedim, Alice rolündeki kız da çok acemiydi doğal olarak. Gene de izlenir tabi. Hani ölüsü yeter derler ya, Tim Burton biraz öyle bir adam.

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.